Gezond, voedzaam en koolhydraatarm eten lastig? Niet met de 100% groentepasta’s van FRSH Matters! In deze blog lees je hoe je het tarwecomponent in de top 10 pastagerechten vervangt door groentepasta. Zo eet je eenvoudig meer groenten én minder koolhydraten. Gemakkelijk, gezond en lekker!

4 soorten groentepasta’s

De verse groentepasta’s zijn verkrijgbaar in 4 soorten: rode biet, zoete aardappel, courgette en oranje peen.

Je eigen twist

De groentepasta’s bieden jou de mogelijkheid om je eigen creativiteit te verwerken in allerlei gerechten. Van klassieke bolognese tot populaire Poké Bowl. We helpen je graag een eindje op weg en schotelen je een paar suggesties voor. Daarom deze top 10 pastagerechten waarin je het tarwecomponent eenvoudig kunt vervangen door 100% groentepasta:

  1. Pasta bolognese: combineert goed met rode biet en courgette pasta.
  2. Pasta carbonara: perfecte begeleider van zoete aardappel en courgette pasta.
  3. Pasta pesto: heerlijk met rode biet en oranje peen pasta.
  4. Pasta caponata: gaat hand in hand met oranje peen en rode biet pasta.
  5. Pasta aglio e olio: fantastisch met groentepasta oranje peen en zoete aardappel.
  6. Pasta marinara: deze spaghetti van de zee gaat goed samen met courgette, zoete aardappel en oranje peen.
  7. Pasta alla puttanesca: pittige Italiaanse pasta die perfect past bij oranje peen en courgette pasta.
  8. Pasta vongole: schelpdieren combineren met alle soorten groentepasta’s.
  9. Pasta alla trapanese: amandelen passen qua smaak goed bij courgette en zoete aardappel pasta.
  10. Pasta vegetables: een vegetarische pasta past natuurlijk bij alle soorten groentepasta’s.
Rauw ook lekker

Serveer rauwe groentepasta als frisse salade of trendy veggie bowl. Ze zorgen in een mum van tijd voor een extra dosis kleur op je bord. En het ziet er niet alleen fantastisch uit, het smaakt ook waanzinnig!

Pin It on Pinterest

Share This